Thursday, December 14, 2006

Onsdaghelaveckan

Jag fick ett uppdrag av en kollega att göra ett litet inlägg på hans blogg. Ett uppdrag att beskriva något, en händelse på jobbet, vad som helst egentligen. Ett synnerligen fritt upplägg alltså.

Efter vissa problem att hitta det lämpliga ämnet för detta inlägg kom jag på att jag skulle beskriva en rutin som jag och några gamla kompisar från Kramfors har, nämligen att en gång i veckan ta en öl. Denna ölkväll inträffar med något undantag på onsdagar, eftersom halva arbetsveckan då har passerat och detta måste firas.

Kollegan som inbjöd mig att skriva på hans blog, tyckte att det här gänget medelålders män från Kramfors självklart skall ha en egen tummelplats i etern och skapade den här bloggen. Här presenteras det senaste i dessa arma figurers liv.

No comments: